Proč firmy používají příběhy klientů v reklamách?

Není pochyb o tom, že každá firma, bez ohledu na svou velikost či na to, co tvrdí ve svých propagačních materiálech, chce především dosáhnout co nejvyššího zisku. A není divu, koneckonců právě proto byla založena.

To ovšem znamená, že si musí udržet co nejvíce stávajících klientů, a zároveň i lákat stále nové. A to není jednoduchý úkol, zvlášť když vezmeme v úvahu, že konkurence se snaží přesně o to samé, a má i ty samé prostředky.

burza4

Je tedy jasné, že vhodná marketingová strategie je základem úspěchu. A ačkoliv mezi širokou veřejností je zdaleka nejznámější klasická televizní reklama, nepředstavuje ani zdaleka jedinou možnost. Na mnoha místech se používají i letáky či pamflety, do popředí se dostávají i nejrůznější druhy internetové reklamy.

Jednou ze strategií, které některé firmy používají, je zveřejnit příběhy klientů poradnaodskodneni.cz. Obvykle se tak děje na propagačních letácích, ale tento styl začíná již pronikat i do klasické televizní reklamy. A to vzbuzuje řadu otázek.

clanek3

V první řadě je potřeba zamyslet se nad tím, zda jsou tyto příběhy vůbec skutečné. Odpověď zní, že jak kdy, ve většině případů však jde o fantazii autorů. Nesmíme totiž zapomenout, že by bylo potřeba nejen přimět zákazníka, aby daný příběh vyprávěl, ale také získat souhlas s jeho zveřejněním. A šance na to jsou minimální.

Otázkou tedy je proč to firmy dělají. Odpověď samozřejmě zní, že kvůli zvýšení zisku. Tímto způsobem se totiž snaží zvýšit důvěryhodnost firmy – přeci jen, když s ní ostatní byli tak spokojení, tak je pravděpodobné, že já budu taky. Tím pádem bude pravděpodobnější, že si její produkt koupí.

Možná se to může zdát zvláštní, ale faktem je, že tato strategie funguje. Právě proto je tak rozšířená, a stává se čím dál populárnější. Na nás pak je, abychom jí jen tak nepodlehli, a raději firmu hodnotili na základě výpovědí skutečných zákazníků, a nikoliv propagačních materiálů.